Cabinet sprijin
Profesor de sprijin
Profesor itinerant și de sprijin Dumitru Gabriela
Luni | Marți | Miercuri | Joi | Vineri |
8-12 | 8-14 | – | – | – |
Rolul profesorului de sprijin în integrarea elevilor cu CES în școala de masă
Profesorul itinerant/ de sprijin desfășoară activități de învățare, stimulare, compensare și recuperare cu persoanele cu cerințe educaționale speciale integrate în unitățile de învățământ de masă, în colaborare cu toți factorii implicați (educatori, învățători, diriginți, profesori, logopezi, consilieri, etc).
Sarcinile de bază ale profesorului de sprijin
- participarea la activități individuale/de grup mic cu elevii cu ces incluși în programul de sprijin, în săli multifuncționale/centre de resurse puse la dispoziție de unitatea de învățământ integratoare;
- participarea la activitățile extrașcolare (în calitate de observator, consultant, coparticipant);
- realizarea și punerea în aplicare a planului de intervenție personalizat și a planului de servicii individualizat;
- realizarea adaptării curriculare în parteneriat cu educatorul/învățătorul/profesorul de la clasă;
- realizarea de materiale didactice, instrumente de lucru și de evaluare individualizate, în funcție de dificultățile de învățare ale copiilor/elevilor;
- realizarea adaptării curriculare în parteneriat cu educatorul/învățătorul/profesorul de la clasă;
- realizarea de materiale didactice, instrumente de lucru și de evaluare individualizate, în funcție de dificultățile de învățare ale copiilor/elevilor;
- evaluarea periodică vizând dezvoltarea elevilor și reproiectarea planului de intervenție personalizat;
- consilierea părinților/tutorilor copiilor/elevilor care beneficiază de serviciile de sprijin;
- realizarea unei integrări eficiente în colectivul clasei/școlii a elevului cu ces, prin colaborare cu profesorii unității de învățământ în care este înscris acesta;
- susținerea punctelor tari/pozitive ale elevului cu ces sau aflat în dificultate;
- orientarea către serviciul de evaluare din cadrul CJRAE/CMBRAE a tuturor acelor copii/elevi care au dificultăți de învățare și nu beneficiază de servicii educaționale de sprijin.